Microsoft minder om at der er ophør på support jfr. nedenstående tidligere udmeldte plan. Nedenfor kan du læse mere om ophørsdatoer for de enkelte produkter fra Microsoft.
Skanderby A/S vil fortsat supportere i det omfang det er teknisk muligt og det påvirker ikke selve opdateringsabonnementet.
Udløb på support fra Microsoft på de enkelte Dynamics NAV versioner
Produkter udgivet | Generel tilgængelighedsdato | Almindelig slutdato for support | Forlænget slutdato for support | Slutdato for service pack-support | Noter |
Dynamics NAV 2009 | 12-02-2009 | 08-04-2014 | 09-04-2019 | 11-10-2011 | |
Dynamics NAV 2009 R2 | 15-03-2011 | 08-04-2014 | 09-04-2019 | ||
Dynamics NAV 2009 Service Pack 1 | 28-08-2009 | Se bemærking | Se bemærking | Support ophører 24 måneder efter, at den næste service pack udkommer, eller ved slutningen af produktets supportlivscyklus, alt efter hvad der kommer først. Du finder flere oplysninger i politikken for service packs på http://support.microsoft.com/lifecycle/#ServicePackSupport . | |
Dynamics NAV 4.0 | 12-12-2004 | 12-01-2010 | Ikke gældende | 09-01-2007 | |
Dynamics NAV 4.0 Service Pack 1 | 01-11-2005 | Ikke gældende | Ikke gældende | 10-07-2007 | |
Dynamics NAV 4.0 Service Pack 2 | 26-04-2006 | Ikke gældende | Ikke gældende | 08-01-2008 | |
Dynamics NAV 4.0 Service Pack 3 | 23-10-2006 | Ikke gældende | Ikke gældende | ||
Dynamics NAV 5.0 | 01-04-2007 | 10-04-2012 | 11-04-2017 | 13-04-2010 | |
Dynamics NAV 5.0 Service Pack 1 | 31-03-2008 | Ikke gældende | Ikke gældende | ||
Navision 3.70 | 03-07-2003 | 12-11-2006 | Ikke gældende |
Microsofts support på din NAV løsning indebærer, at løsningen opdateres med service packs og hotfixes, hvis der opstår sikkerhedsmæssige udfordringer, fejl eller ændrede lovkrav til løsningen.
Generel supportfase
Den første supportfase er general support, hvor der ydes mindst 5 års support for kunder på det understøttede servicepack-niveau.
Fasen med generel support omfatter følgende supportniveauer
Hændelsessupport (gratis hændelsessupport, betalt hændelsessupport, support med opkrævning på timebasis)
Support i form af sikkerhedsopdateringer
Mulighed for at anmode om ikke-sikkerhedsrelaterede hotfixes
Forlænget supportfase
Fasen med forlænget support følger efter generel support og giver mindst 5 års ekstra support.
For Microsoft Dynamics NAV i fasen med forlænget support ydes følgende på det understøttede servicepack niveau
Betalt support
Support i forbindelse med gratis sikkerhedsopdateringer
Support i form af ikke-sikkerhedsrelaterede, skatte- og lovmæssige hotfix kræver, at der indkøbes en aftale om udvidet support i forbindelse med hotfix (der betales gebyr pr. fix)
Generelt om Microsoft Support Lifecycle for Dynamics NAV |
Microsoft yder support i forbindelse med den aktuelle service pack og i nogle tilfælde umiddelbart før udgivelsen af en service pack i forbindelse med de produkter, der er angivet nedenfor. Se siden Lifecycle Support Policy FAQ for at få oplysninger om supportpolitikken i forbindelse med service packs. For at gøre det nemt for dig, udgiver Microsoft en liste over de service packs, der ydes support i forbindelse med i øjeblikket: Liste over service packs, der ydes support i forbindelse med.. Hvis du har spørgsmål i forbindelse med support af et produkt, skal du kontakte din Microsoft-forhandler. Hvis du har brug for teknisk support, skal du besøge webstedet Kontakt Microsoft. |
Oplysningerne på denne side er underlagt meddelelse om ændring af og ansvarsfraskrivelse i forbindelse med Microsofts politik. Vend jævnligt tilbage til dette websted for at gennemgå disse eventuelle ændringer. |
Generelt om Microsofts supportlivscyklus-politik
Microsofts supportlivscyklus-politik indeholder ensartede og forudsigelige retningslinjer for tilgængeligheden af produktsupport på tidspunktet for produktets udgivelse og i produktets levetid. Hvis kunderne har kendskab til den tilgængelige produktsupport, kan de bedre opnå en optimal styring af deres it-investeringer samt gennemføre strategisk planlægning af en vellykket it-fremtid.
Søgning i produktlivscyklus
- Produkter angivet alfabetisk efter produktnavn
- Produkter angivet efter produktfamilie
- Søg i produktdatabasen over supportlivscyklus
Hvis du ikke kan finde dit produkt i oversigten, skal du kontrollere oplysningerne om livscyklus på siden Ydeligere produkter og/eller siden Forældede produkter.