ERFA 2025 – Gratis seminarer om 365 Business Central
ERFA 2025
Gratis seminarer om 365 Business Central
Den 16. og 17. september 2025 afholder Skanderby A/S igen ERFA-dage og vores samarbejdspartnere indenfor Dynamics 365 Business Central afholder en lang række seminarer – ganske gratis!
Du vil også kunne deltage i seminarer med konsulenterne Skanderby, som giver ud af deres viden om 365 Business Central.
Seminarerne kommer til at dække et bredt udvalg af emner – lige fra nyhederne i Dynamics 365 Business Central til extension, der bringer ny funktionalitet til din 365BC-løsning – så der er noget for enhver der ønsker at få mest muligt ud af Dynamics.
Derudover er det også en god mulighed for at få svar på alle dine spørgsmål, da partnerne og Skanderby konsulenterne står klar til at hjælpe mellem seminarerne.
Ved at klikke her kan du se videoerne fra vores ERFA dage i 2021 og 2023
Dato
16. og 17. september 2025
Sted
Aarhus Hostel og Hotel
Beringvej 1
8361 Hasselager
Pris
Det er gratis at deltage i
ERFA dagene
Tilmeld dig ERFA 2025 her
Tilmelding til ERFA 2025
Tirsdag d. 16 september
Her kan du tilmelde dig til om tirsdagen ved vores ERFA 2025.
Tilmelding til ERFA 2025
Onsdag d. 17 september
Her kan du tilmelde dig til om onsdagen ved vores ERFA 2025
Tilmelding til ERFA 2025 lukker 12. september 2025.
Der er plads til max 200 personer pr. dag. Hvis dette max nåes lukkes tilmeldingen til den specifikke dag.
ERFA 2025
Gratis seminarer om 365 Business Central
Den 16. og 17. september 2025 afholder Skanderby A/S igen ERFA-dage og vores samarbejdspartnere indenfor Dynamics 365 Business Central afholder en lang række seminarer – ganske gratis!
Du vil også kunne deltage i seminarer med konsulenterne Skanderby, som giver ud af deres viden om 365 Business Central.
Seminarerne kommer til at dække et bredt udvalg af emner – lige fra nyhederne i Dynamics 365 Business Central til extension, der bringer ny funktionalitet til din 365BC-løsning – så der er noget for enhver der ønsker at få mest muligt ud af Dynamics.
Derudover er det også en god mulighed for at få svar på alle dine spørgsmål, da partnerne og Skanderby konsulenterne står klar til at hjælpe mellem seminarerne.
Ved at klikke her kan du se videoerne fra vores ERFA dage i 2021 og 2023
Dato
16. og 17. september 2025
Sted
Aarhus Hostel
Beringvej 1
8361 Hasselager
Pris
Det er gratis at deltage i
ERFA dagene
Tilmeld dig ERFA 2025 her
Tilmelding til ERFA 2025
Tirsdag d. 16 september
Her kan du tilmelde dig til om tirsdagen ved vores ERFA 2025.
Tilmelding til ERFA 2025
Onsdag d. 17 september
Her kan du tilmelde dig til om onsdagen ved vores ERFA 2025
Tilmelding til ERFA 2025 lukker 12. september 2025.
Der er plads til max 200 personer pr. dag. Hvis dette max nåes lukkes tilmeldingen til den specifikke dag.
Mød vores partnere
Hvem kan du møde til ERFA dagene?
Michael Skanderby, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Dorte Hedegaard, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Claus Hager, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Mette Kristensen, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Niels Vinther, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Else Hove, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Morten F. Heidemann, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Jørgen Greve Nielsen, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Martin Holm, Skanderby A/S, www.skanderby.dk
Mona Borksted Nielsen, Continia Software A/S, www.continia.dk
Daniel Stello, Continia Software A/S, www.continia.dk
Allan Siig Hansen, Continia Software A/S, www.continia.dk
Allan Bangsbro, Continia Software A/S, www.continia.dk
Karsten Boisen, Continia Software A/S, www.continia.dk
Michael Nielsen, ForNAV, www.fornav.com
Jan Sillemann, ForNAV, www.fornav.com
Henrik Kruse, Digisense A/S, digisense.dk
Kåre Bo Garde Rasmussen, Digisense A/S, digisense.dk
Palle Arentoft, NAVspecialist ApS, navspecialist.dk
Peik Bech-Andersen, Bech-Andersen Consult, https://b-a.dk
Peter Jakobsen, Microsoft, www.microsoft.com
Jesper Kongsted, Redmark, redmark.dk
René Nielsen, NxM EDI, www.nxm.dk
Thomas Skyttegaard Mouridsen, Crayon, www.crayon.com
Søren Bjerregaard Madsen, Simply Automate, www.simplyautomate.dk
Ghita Maria Fjorback, Simply Automate, www.simplyautomate.dk
Henrik Møller, ExpandIT, www.expandit.com
Brian Niebuhr, Sales Manger, RIT A/S, www.rit.dk
Mickey Løgitmark, Senior IT Consultant, RIT A/S, www.rit.dk
Mickey Svendsen, Tasklet Factory, www.taskletfactory.com
Jesper Faurby, Atradius, www.atradius.dk
Malthe Juul, Atradius, www.atradius.dk
Martin Mindorf, Kala, www.kala.dk
Per Damsgaard Nielsen, Dynamics Property, www.dynamicsproperty.dk
Hvem kan du møde til
ERFA dagene?
Michael Skanderby, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Dorte Hedegaard, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Claus Hager, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Mette Kristensen, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Niels Vinther, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Else Hove, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Morten F. Heidemann, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Jørgen Greve Nielsen, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Martin Holm, Skanderby A/S,
www.skanderby.dk
Mona Borksted Nielsen, Continia Software A/S,
www.continia.dk
Daniel Stello, Continia Software A/S,
www.continia.dk
Allan Siig Hansen, Continia Software A/S,
www.continia.dk
Allan Bangsbro, Continia Software A/S,
www.continia.dk
Karsten Boisen, Continia Software A/S,
www.continia.dk
Michael Nielsen, ForNAV,
www.fornav.com
Jan Sillemann, ForNAV,
www.fornav.com
Henrik Kruse, Digisense A/S,
digisense.dk
Kåre Bo Garde Rasmussen, Digisense A/S,
digisense.dk
Palle Arentoft, NAVspecialist ApS,
navspecialist.dk
Peik Bech-Andersen,
Bech-Andersen Consult, https://b-a.dk
Peter Jakobsen, Microsoft,
www.microsoft.com
Jesper Kongsted, Redmark,
redmark.dk
René Nielsen, NxM EDI,
www.nxm.dk
Thomas Skyttegaard Mouridsen, Crayon,
www.crayon.com
Søren Bjerregaard Madsen, Simply Automate,
www.simplyautomate.dk
Ghita Maria Fjorback, Simply Automate,
www.simplyautomate.dk
Brian Niebuhr, Sales Manger, RIT A/S,
www.rit.dk
Mickey Løgitmark, Senior IT Consultant, RIT A/S,
www.rit.dk
Henrik Møller, ExpandIT,
www.expandit.com
Mickey Svendsen, Tasklet Factory,
www.taskletfactory.com
Jesper Faurby, Atradius,
www.atradius.dk
Malthe Juul, Atradius,
www.atradius.dk
Martin Mindorf, Kala,
www.kala.dk
Per Damsgaard Nielsen, Dynamics Property,
www.dynamicsproperty.dk
Program TBA
(Det er samme program
der gennemføres
16.9.25 og 17.9.25)
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Program:
(Det er samme program der gennemføres 16.9.25 og 17.9.25)
(Pånær alle seminarer med Peik Bech-Andersen gennemføres kun tirsdag d. 16.9.25)
Du kan downloade hele seminar planen for tirsdag eller onsdag som pdf her:
Seminarplan ERFA 2025 – Tirsdag d. 16. september 2025
Seminarplan ERFA 2025 – Onsdag d. 17. september 2025
8:30 - 9:00 - Morgenmad
9:00 - 9:45
Sal 1
Sal 2
Kursuslokale 1
Kursuslokale 2
Fra manuelle rutiner til
intelligente løsninger
med Power Platformen
Søren Bjerregaard Madsen &
Ghita Maria Fjorback
Simply Automate
Fra manuelle rutiner til intelligente løsninger – med Power Platformen
Fra manuelle rutiner til intelligente løsninger – med Power Platformen
Hos Simply Automate hjælper vi virksomheder med at effektivisere deres administrative processer ved hjælp af Microsoft Power Automate og Power Apps.
Alle organisationer har manuelle og tidskrævende opgaver – det kan være indtastning af ordrer fra PDF-filer i salg, kontrol af leverandørordrebekræftelser og opdatering af priser i indkøb eller bogføring af købsfakturaer og indbetaling i økonomi. Disse opgaver stjæler tid og ressourcer, og de er oplagte kandidater til automatisering.
I vores oplæg deler vi konkrete eksempler fra virkeligheden, hvor vores kunder har opnået store gevinster ved at automatisere deres arbejdsprocesser. Vi viser, hvor let og hurtigt en automatisering kan implementeres med Power Platformen – og hvad det kræver.
Vi kommer også kort ind på forskellen mellem klassisk automatisering og AI. Sammen åbner disse teknologier op for både smartere og mere skalerbare løsninger – og vi glæder os til at vise, hvordan det kan se ud i praksis.
Introduktion til det nye
abonnementsfakturerings
modul
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Introduktion til det nye abonnementsfakturerings modul
Introduktion til det nye abonnementsfakturerings modul
Abonnementsfakturering giver dig mulighed for at fakturere for kontraktligt aftalte tjenester på tilbagevendende basis. De integrerede, fleksible faktureringsmodeller understøtter mange abonnementsmodelscenarier for prismodeller, prisstyring, fornyelser samt faktureringsperioder og -hyppighed. Når du bruger abonnementsfakturering til at administrere tilbagevendende fakturering af tjenester, mindskes fejlkilderne, og processerne gøres gennemsigtige fra det første salgstilbud til den tilbagevendende faktura. Alle oplysninger er samlet ét sted, så du altid har overblik over kontraktstyringen. Samtidig reduceres den manuelle indsats, fordi du kan forenkle og automatisere processer.
Kom og få et glimt af hvad abonnementsfakturerings modulet kan gøre for din virksomhed.
Første kig på Business Central Cloud
Else Hove
Kun onsdag, den 17.9.25
Første kig på Business Central Cloud – kom godt fra start!
Første kig på Business Central Cloud – kom godt fra start!
Er du ny i Business Central Cloud? På dette indlæg får du en praktisk introduktion, så du bliver fortrolig med basis i systemet, lærer at navigere, og får overblik over basale funktioner, der gør din hverdag lettere.
Indhold:
- Opsætning af brugere og rettigheder
- Profiler
- Navigation og menuer
- Lister og kort
- Genveje, bogmærker, historik
- Personlige indstillinger
- Hjælpeværktøjer/skabeloner
- Microsoft learn
Master Data
Management
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Master Data Management
Master Data Management
På dette seminar kigger vi på hvordan du opsætter og administrerer datasynkronisering mellem forskellige virksomheder i Dynamics 365 Business Central. Dette seminar er designet til at hjælpe jer med at forstå de grundlæggende principper og praktiske trin, der er nødvendige for at sikre, at jeres masterdata, såsom kundeoplysninger, leverandører, varer og medarbejdere, er konsistente og opdaterede på tværs af alle jeres forretningsenheder.
Document
Output
Daniel Stello
Continia Software A/S
Document Output
Document Output
Daniel Stello fra Continia vil give dig indsigt i, hvordan du kan optimere din virksomhedskommunikation og dokumenthåndtering med Continia Document Output:
• Personliggør dine e-mails: Lær hvordan du kan tilpasse dine e-mails, så de fremstår professionelle og personlige.
• Fleksibel PDF-tilpasning: Opdag mulighederne for at tilpasse dine PDF-dokumenter til dine specifikke behov.
• Opret målrettede e-mail-skabeloner: Få tips til at oprette effektive og målrettede e-mail-skabeloner, der sparer tid og øger produktiviteten.
• Send e-mails i baggrunden: Forstå hvordan du kan sende e-mails automatisk i baggrunden uden at forstyrre din arbejdsrytme.
• Automatisér din e-mailudsendelse: Se hvordan automatisering kan effektivisere din e-mailudsendelse og reducere manuel indsats.
• Peppol eDelivery Network: Lær om fordelene ved at bruge Peppol eDelivery Network til sikker og pålidelig dokumentlevering.
10:00 - 10:45
Microsoft giver en status
på 365 Business Central
Peter Jakobsen
Microsoft
Microsoft giver en status på 365 Business Central
Microsoft giver en status på 365 Business Central
Microsoft præsenterer strategien for Business Central og hvordan Copilot/AI kommer til at spille en større rolle i understøttelse af forretningsprocesser. Vi kigger også på nyheder i de seneste versioner af Business Central samt roadmap for fremtiden.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål under og efter præsentationen.
Udvidet lager styring
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Udvidet lager styring
Udvidet lager styring
Fastlæggelse af det nødvendigt niveau
Detaljeringsgrad i lagerstyringen
Arbejdsgange på lageret
Hvilke Rolle centre understøtter de forskellige niveauer
”Skal vi ikke lige indføre stregkoder på lageret?”
”Tør vi at vælge en cloudløsning?”
Digital compliance i praksis – faldgruber, fremtid og fordele
Henrik Kruse og Kåre Rasmussen
Digisense A/S
Kun onsdag, den 17.9.25
Digital compliance i praksis – faldgruber, fremtid og fordele
Digital compliance i praksis – faldgruber, fremtid og fordele
Hvordan sikrer du, at dine kunders bogføringsløsning faktisk lever op til lovens krav – også når de bruger tredjepartsløsninger til bilagshåndtering og fakturamodtagelse?
I dette oplæg giver Henrik Kruse og Kåre Rasmussen fra Digisense et samlet overblik over de dokumentationskrav og tekniske muligheder, der er centrale i en tid med stigende krav til digital bogføring. Med afsæt i praksis og erfaring – herunder Kåres baggrund som chefkonsulent i Erhvervsstyrelsen – får du konkrete råd og værktøjer og vi deler en kunderejse, der illustrerer forskellen før og efter implementeringen af en digital løsning.
Der er særligt fokus på, hvordan moderne godkendelsesløsninger kan implementeres på få timer, men samtidig skaleres til mere komplekse behov, når virksomheder vokser eller lovgivning skærpes.
- Hvad kræver bogføringsloven ved brug af integrerede eller eksterne moduler?
- Hvordan sikrer du, at dokumentation, opbevaring og adgang lever op til kravene?
- Hvad betyder de kommende krav om realtidsdata og e-faktura i praksis?
- Og hvordan implementerer dine kunder et fuldt digitalt godkendelsesflow – hurtigt og effektivt?
Et oplæg med både praktiske løsninger og fokus på fremtidens digitale muligheder – for ERP-partnere og virksomheder, der vil gå fra compliance-krav til konkurrencemæssig fordel.
Sådan retter man
bogførte poster
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Sådan retter man bogførte poster
Sådan retter man bogførte poster
Hvordan retter man på bogførte poster hvis beskrivelse, beholdninger, dimensioner eller datoer er forkerte?
Continia
Nyheder
Mona Borksted Nielsen
Continia Software A/S
Continia Nyheder
Continia Nyheder
Mona fortæller om nyheder fra Continia og fortæller omkring alle de løsninger Continia laver.
11:00 - 11:45
BC Cloud
Konfigurations pakker
Dorte Hedegaard
Skanderby A/S
BC Cloud konfigurations pakker
BC Cloud konfigurations pakker
Få et indblik i, hvordan man datamæssigt kommer i gang med Dynamics 365 Business Central i forhold til opsætning og stamdataoverførsel fra C5/andre ERP via Excel.
Skanderby tilbyder en startpakke til Dynamics 365 Business Central, som f.eks. indeholder forslag til kontoplan, bogføringsopsætning, nummerserier, alle danske postnumre, landekoder og Excel-skabeloner til indlæsning af stamdata fra C5/andre ERP såsom Debitorer, Kreditorer, Varer og Kontoplan.
Nyheder i Produktion - Nuværende og kommende
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Udvidet lager styring
Nyheder i Produktion - Nuværende og kommende
Produktionsmodulet i Business Central har som sagt eksisteret som en integreret del af Dynamics NAV og Business Central siden version 2.6 og med visse undtagelser har der ikke været nævneværdig udvikling af modulet. Nu har Microsoft varslet at produktionsmodulet vil blive revideret i BC26 og i særdeleshed i BC27.
Kom og få en forsmag på hvad Microsoft sidder og udvikler på.
Jeg garanterer ikke for tidshorisonten, men det er meget interessante vinde der blæser lige nu.
Ejendomsadministration i 365 Business Central
Per Damsgaard Nielsen
Dynamics Property
Kun onsdag, den 17.9.25
Ejendomsadministration i 365 Business Central
Ejendomsadministration i 365 Business Central
Kort om App'en
Dynamics Property er en danskudviklet ejendomsløsning til Dynamics 365 platformen, og er en App Til Microsoft Business Central. Løsningen er certificeret og distribueres derfor gennem Microsoft AppSource, hvilket betyder løbende opdateringer og alle kunder kører på samme løsning.
- Hvorfor ejendomsadministration i Business Central
- Struktur i Dynamics Property
- Forretningsstyring
- Klient, ejendom, lejemål og lejer - Opkrævninger
- Reguleringer
- Forbrugsregnskaber
- Det daglige arbejde i finans med forretningsstyring
Copilot
i 365 BC
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
CoPilot I 365 Business Central
Copilot I 365 Business Central
Microsofts AI program kaldes for Copilot og kan benyttes direkte inde fra BC. Her viser jeg et par praktiske eksempler hvor og hvordan Microsoft Copilot kan bruges. (F.eks. på varetekster, analyse af debitor og vareposter).
Continia
Finance
Allan Siig Hansen
Continia Software A/S
Continia Finance
Continia Finance på 45 min.
Continia Finance er schweitzerkniven til finansbogholderiet, værktøjskassen med små finpudsninger til standard 365 Business Central funktionalitet.
Gennemgang af moduler med fokus på det gratis basis modul.
365 Business Central visning af udvalgte funktioner:
- Udvidet udligning med udlign af betaling fra HQ og udligning til de enkelte butikker.
- Rate/afdrags skabeloner til købs- og salgsfaktura.
- Udv. Finans rapporter - forbedret balance og kontospecifikation.
11:45 - 12:30 - Frokost
12:30 - 13:15
Bæredygtighed / ESG
i 365 BC
Morten F. Heidemann
Skanderby A/S
Bæredygtighed / ESG i 365 BC
Bæredygtighed / ESG i 365 BC
Business Central har introduceret funktionaliteten bæredygtighed, hvis formål bl.a. er at virksomheder kan opfylde kravene til ESG (Environmental, Social, Governance).
Vi vil kigge ind funktionaliteten i Business Central, hvor der både vil være tekniske elementer (opbygning, forudsætninger og opsætning), men også praktiske eksempler på anvendelse.
Produktionsmodulet
forklaret på 45 minutter
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Produktionsmodulet forklaret på 45 minutter
Produktionsmodulet forklaret på 45 minutter
Produktionsmodulet i Business Central har eksisteret som en integreret del af Dynamics NAV og Business Central siden version 2.6.
Tusinder af brugere benytter modulet til at planlægge og afvikle produktion hver dag.
Denne session gennemgår følgende:
- Hvilke produktionsmetoder er understøttet i Business Central?
- Hvilke produktionsmetoder er ikke understøttet i Business Central?
- Hvad består produktionsmodulet af?
- Kan produktionsmodulet integreres med avanceret lagerstyring og håndskannere?
- Hvordan integreres produktionsmodulet til finans?
- Er der tillægsløsninger eller apps der kan forbedre modulet?
- Tør vi køre produktion på en cloudløsning?
Kend dine leverandører
og kunder
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Kend dine leverandører og kunder
Kend dine leverandører og kunder
Man skal "kende" sine leverandører og kunder. Det gør man ved at have deres SE/CVR.Nr. Men hvordan kontrollerer man at det er et rigtigt cvr.nr. de oplyser?
Intro til ForNAV
Michael Nielsen &
Jan Sillemann
ForNAV
Intro til ForNAV
Business Central rapporter og dokumenter: enkelt, hurtigt og overkommeligt.
At lave rapporter i Business Central kan være enkelt. Glem RDLC og Word layout, AL-kode og andre komplicerede løsninger.
Oplev selv hvordan FORNAV løser bl.a. disse udfordringer:
- - Kom hurtigt i gang med mere end 100 standard rapporter
- ”Drag & drop” design, uden at kodning er nødvendigt
- Automatisk opdatering af rapporter ved nye versioner af BC
- Kom hurtigt i gang uden store omkostninger eller brug af tid
- Print dine rapporter til hvilken som helst printer
- Få adgang til C:\ filer og programmer
- E-fakturering med integration til Peppol netværket
- Og meget mere
Vores seminar er både for nye og eksisterende FORNAV brugere, da vi både vil gennemgå eksisterende funktioner og nyheder. Se selv hvordan FORNAV gør det nemt og effektivt at arbejde med rapporter og dokumenter i Business Central.
13:30 - 14:15
Document
Capture
Allan Bangsbro
Continia Software A/S
Document Capture
Document Capture
Automatisér workflowet i kreditorbogholderiet med AI-drevet fakturabehandling, der sparer tid og reducerer fejl.
• Dataindlæsning: Brug intelligent OCR til at fjerne manuelle dataindtastninger og reducere fejl.
• Købs- og abonnementsstyring: Få overblik over kontrakter og abonnementer for korrekt fakturering.
• Automatisk fakturamatch: Match fakturaer med ordrebekræftelser for at undgå fejl og automatisere godkendelser.
• Sikker digital opbevaring: Beskyt data og overhold lovgivning med pålidelig arkivering og dokumenthistorik.
• Elektronisk dokumentudveksling: Optimer processen fra køb til betaling med sikker udveksling af elektroniske dokumenter via Peppol og NemHandel.
Copilot for
Microsoft 365
Brian Niebuhr, Sales Manger
Mickey Løgitmark, Senior IT Consultant
RIT A/S
Copilot for Microsoft 365
Copilot i Microsoft 365
Oplev hvordan Copilot i Microsoft 365 kan optimere din arbejdsdag. Med live demo viser vi, hvordan Copilot nemt kan integreres i eksisterende systemer og automatisere rutineopgaver, effektivisere arbejdsprocesser, forbedre teamsamarbejde og meget mere.
Vi kommer også omkring vigtigheden af ledelsens involvering og definering af klare retningslinjer og mål for organisationens brug af Copilot, samt hvor afgørende det er, at der er styr på organisationens data og brugeradgange, før vi slipper Copilot løs.
Elektroniske
dokumenter
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Elektroniske dokumenter
Elektroniske dokumenter
Opsætning og brug af Elektroniske dokumenter til kunder. Hvordan gør man?
B2B integrationer i hele virksomheden, næste generation
Rene Nielsen
NxM Business Solutions
B2B integrationer i hele virksomheden,næste generation
B2B integrationer i hele virksomheden, næste generation
Implementer og optimer salg, køb, lager med simple løsninger, der er intelligent i udformningen. NxM demonstrerer nyeste version, med hurtigere on-boarding og implementering.
Fra opstart til test og go-live med E-invoice, EDI og leverandør portal der optimerer alle processer. Værktøjerne har fået nyt niveau af intelligens som gør interaktionen let og selv komplekse proplemstillinger løses på enkel måde. Session er for alle som kender NxM connect i forvejen og til konsulenter som først gang oplever effektiviteten i de moduler som er samlet under produktet NxM connect.
14:15 - 14:45 - Kaffe og kage
14:45 - 15:30
Continia
Sustainability
Karsten Boisen
Continia Software A/S
Continia Sustainability
Atradius: Effektiv risikostyring i en uforudsigelig verden
Jesper Faurby
Atradius
Atradius: Effektiv risikostyring i en uforudsigelig verden
Atradius: Effektiv risikostyring i en uforudsigelig verden
- Her ser Danmarks ledende kreditforsikrer de største handelsrisici
- En strategisk og datadrevet risikostyring, der er gearet til turbulente tider, starter i dit ERP-system
- Data du skal bruge for at få styr på din kreditrisiko
- Næste generation af kreditrisikostyring i BC
- Sådan kan Atradius’ nye BC-værktøj kan hjælpe dig med at undgå unødige risici og prioritere sikker vækst med stærke handelspartnere.
BC
Synkroniseringsmodulet
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
BC Synkroniseringsmodulet
BC Synkroniseringsmodulet
I Dynamics 365 BC findes der et stamdata synkroniseringsmodul. Med dette smarte værktøj kan du nemt og automatisk synkronisere dine masterdata på tværs af alle dine regnskaber.
Sig farvel til manuelle opdateringer og goddag til automatiske, problemfri dataoverførsler. Spar tid, undgå fejl og hold dine data altid opdaterede med et enkelt klik.
Se hvordan du selv nemt kan gøre det på denne session.
Status på den nye
bogføringslov
Jesper Kongsted
Redmark
Status på den nye bogføringslov
Status på den nye bogføringslov
Tre år efter vedtagelsen af den nye bogføringslov har mange virksomheder nu tilpasset sig de nye krav og arbejdsgange. Den digitale bogføring er blevet mere udbredt, og flere virksomheder har opgraderet deres systemer for at imødekomme lovens bestemmelser.
Selvom der stadig er udfordringer, især for mindre virksomheder, er der sket betydelige fremskridt i retning af fuld digitalisering.
Dette seminar vil give en status på bogføringsloven, og give dig en opdatering på de seneste fortolkninger til denne.
15:45 - 16:30
Optimer din lagerstyring
med Tasklet Mobile WMS
Mickey Svendsen
Tasklet Factory
Optimer din lagerstyring med Tasklet Mobile WMS
Optimer din lagerstyring med Tasklet Mobile WMS
Deltag i vores seminar, hvor vi viser, hvordan Tasklet Mobile WMS kan optimere din virksomheds lagerstyring. Vi demonstrerer vores standardløsning, der imødekommer mange kunders behov, og præsenterer samtidig nye funktioner – herunder License Plating, som gør varesporing endnu mere effektiv.
Vi gennemgår, hvordan Mobile WMS integrerer direkte med Microsoft Dynamics 365 Business Central/NAV for at forbedre lagerprocesser. Systemets kernefunktioner hjælper med at reducere fejl, øge effektiviteten og sikre en mere strømlinet lagerstyring.
Som en del af præsentationen giver vi også en status på vores Road Map, hvor vi løfter sløret for kommende nyheder og funktioner i Mobile WMS. Derudover introducerer vi License Plating, som gør det muligt at gruppere flere varer under én stregkode for en hurtigere og mere præcis lagerhåndtering – særligt fordelagtigt for virksomheder, der arbejder med serienumre eller batchnumre.
Seminaret afsluttes med en spørgerunde, hvor du kan få indsigt i, hvordan Tasklet Mobile WMS har hjulpet andre virksomheder. Arrangementet er relevant for lagerchefer, IT-specialister og beslutningstagere, der ønsker at tage deres lagerstyring til næste niveau.
Minimering af linjer i
planlægningskladden
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Minimering af linjer i planlægningskladden
Minimering af linjer i planlægningskladden
Bliver du også overvældet af antallet af linjer i planlægningskladden.
Kom og se eksempler og scenarier fra det virkelige liv på, hvordan man bedre kan udnytte planlægningskladden i Business Central.
Få inspiration til hvordan du kan optimere din planlægning ved brug af de indbyggede parametre som:
- Basiskalenderen
- Bufferperioder
- Akkumuleringsperioder
- Ændringsperioder
- Overløbsniveau
- Interval
Men også hvornår skal der bruges:
- Lagervarer pr. lokation
- Genbestillingsmetoder
- Sikkerhedslager
Finanskontokategorier
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Finanskontokategorier
Finanskontokategorier
Er din kontoplan alt for lang og for detaljeret, så har du måske brug for Finanskontokategorier.
Du har måske set felterne Kontokategori og Kontounderkategori på dine finanskonti og undret dig hvad hvad de mon bruges til.
Det viser jeg her på 45 minutter hvordan du kan opsætte og tage i brug med det samme når du kommer hjem.
Effektivisering af
arbejdsprocesser med ExpandIT
Henrik Møller
ExpandIT
ExpandIT
Effektivisering af Arbejdsprocesser med ExpandIT: Enkel Digitalisering og Smarte Løsninger
I dagens travle verden er det vigtigt at kunne kommunikere godt og have effektive arbejdsprocesser. I denne session vil vi vise dig, hvordan ExpandIT’s værktøjer gør det nemt for planlæggere og håndværkere og teknikere at få de informationer, de har brug for.
Vi kigger på, hvordan man kan digitalisere arbejdsopgaver, gøre planlægning lettere og slippe af med papirarbejde.
ExpandIT tilbyder en simpel løsning til at holde styr på ressourcer, tid og materialer, lave rapporter og tjekskemaer og lade kunden følge med i status via en kundeportal og selv kunne oprette opgaver.
Kom og hør mere om, hvordan ExpandIT kan hjælpe dig med at skabe nemmere forbindelser og integrationer med andre apps. Er du klar til at gøre din arbejdsdag lettere?
Program
(Det er samme program
der gennemføres
16.9.25 og 17.9.25)
(Pånær alle seminarer med
Peik Bech-Andersen gennemføres
kun tirsdag d. 16.9.25)
Du kan downloade hele
seminar planen som pdf her:
Skanderby ERFA 2025 – Seminarplan –
Gratis seminar om 365 Business Central
8:30 - 9:00 - Morgenmad
9:00 - 9:45
Sal 1
Fra manuelle rutiner til intelligente løsninger med Power Platformen
Søren Bjerregaard Madsen &
Ghita Maria Fjorback
Simply Automate
Fra manuelle rutiner til intelligente løsninger med Power Platformen
Fra manuelle rutiner til intelligente løsninger med Power Platformen
Hos Simply Automate hjælper vi virksomheder med at effektivisere deres administrative processer ved hjælp af Microsoft Power Automate og Power Apps.
Alle organisationer har manuelle og tidskrævende opgaver – det kan være indtastning af ordrer fra PDF-filer i salg, kontrol af leverandørordrebekræftelser og opdatering af priser i indkøb eller bogføring af købsfakturaer og indbetaling i økonomi. Disse opgaver stjæler tid og ressourcer, og de er oplagte kandidater til automatisering.
I vores oplæg deler vi konkrete eksempler fra virkeligheden, hvor vores kunder har opnået store gevinster ved at automatisere deres arbejdsprocesser. Vi viser, hvor let og hurtigt en automatisering kan implementeres med Power Platformen – og hvad det kræver.
Vi kommer også kort ind på forskellen mellem klassisk automatisering og AI. Sammen åbner disse teknologier op for både smartere og mere skalerbare løsninger – og vi glæder os til at vise, hvordan det kan se ud i praksis.
Sal 2 - 16.09.25
Introduktion til det nye
abonnementsfakturerings
modul
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Introduktion til det nye abonnementsfakturerings modul
Introduktion til det nye abonnementsfakturerings modul
Abonnementsfakturering giver dig mulighed for at fakturere for kontraktligt aftalte tjenester på tilbagevendende basis. De integrerede, fleksible faktureringsmodeller understøtter mange abonnementsmodelscenarier for prismodeller, prisstyring, fornyelser samt faktureringsperioder og -hyppighed.
Når du bruger abonnementsfakturering til at administrere tilbagevendende fakturering af tjenester, mindskes fejlkilderne, og processerne gøres gennemsigtige fra det første salgstilbud til den tilbagevendende faktura.
Alle oplysninger er samlet ét sted, så du altid har overblik over kontraktstyringen. Samtidig reduceres den manuelle indsats, fordi du kan forenkle og automatisere processer.
Kom og få et glimt af hvad abonnementsfakturerings modulet kan gøre for din virksomhed.
Sal 2 - 17.09.25
Første kig på Business Central Cloud
– kom godt fra start!
Else Hove
Kun onsdag, den 17.9.25
Første kig på Business Central Cloud – kom godt fra start!
Første kig på Business Central Cloud – kom godt fra start!
Er du ny i Business Central Cloud? På dette indlæg får du en praktisk introduktion, så du bliver fortrolig med basis i systemet, lærer at navigere, og får overblik over basale funktioner, der gør din hverdag lettere.
Indhold:
- Opsætning af brugere og rettigheder
- Profiler
- Navigation og menuer
- Lister og kort
- Genveje, bogmærker, historik
- Personlige indstillinger
- Hjælpeværktøjer/skabeloner
- Microsoft learn
Kursuslokale 1
Master Data Management
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Master Data Management
Master Data Management
På dette seminar kigger vi på hvordan du opsætter og administrerer datasynkronisering mellem forskellige virksomheder i Dynamics 365 Business Central. Dette seminar er designet til at hjælpe jer med at forstå de grundlæggende principper og praktiske trin, der er nødvendige for at sikre, at jeres masterdata, såsom kundeoplysninger, leverandører, varer og medarbejdere, er konsistente og opdaterede på tværs af alle jeres forretningsenheder.
Kursuslokale 2
Document Output
Daniel Stello
Continia Software A/S
Document Output
Document Output
Daniel Stello fra Continia vil give dig indsigt i, hvordan du kan optimere din virksomhedskommunikation og dokumenthåndtering med Continia Document Output:
• Personliggør dine e-mails: Lær hvordan du kan tilpasse dine e-mails, så de fremstår professionelle og personlige.
• Fleksibel PDF-tilpasning: Opdag mulighederne for at tilpasse dine PDF-dokumenter til dine specifikke behov.
• Opret målrettede e-mail-skabeloner: Få tips til at oprette effektive og målrettede e-mail-skabeloner, der sparer tid og øger produktiviteten.
• Send e-mails i baggrunden: Forstå hvordan du kan sende e-mails automatisk i baggrunden uden at forstyrre din arbejdsrytme.
• Automatisér din e-mailudsendelse: Se hvordan automatisering kan effektivisere din e-mailudsendelse og reducere manuel indsats.
• Peppol eDelivery Network: Lær om fordelene ved at bruge Peppol eDelivery Network til sikker og pålidelig dokumentlevering.
10:00 - 10:45
Sal 1
Microsoft giver en status på
365 Business Central
Peter Jakobsen
Microsoft
Microsoft giver en status på 365 Business Central
Microsoft giver en status på 365 Business Central
Microsoft præsenterer strategien for Business Central og hvordan Copilot/AI kommer til at spille en større rolle i understøttelse af forretningsprocesser. Vi kigger også på nyheder i de seneste versioner af Business Central samt roadmap for fremtiden.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål under og efter præsentationen.
Sal 2 - 16.09.25
Udvidet lager styring
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Udvidet lager styring
Udvidet lager styring
Fastlæggelse af det nødvendigt niveau
Detaljeringsgrad i lagerstyringen
Arbejdsgange på lageret
Hvilke Rolle centre understøtter de forskellige niveauer
”Skal vi ikke lige indføre stregkoder på lageret?”
”Tør vi at vælge en cloudløsning?”
Sal 2 - 17.09.25
Digital compliance i praksis
– faldgruber, fremtid og fordele
Henrik Kruse og Kåre Rasmussen
Digisense A/S
Kun onsdag, den 17.9.25
Digital compliance i praksis – faldgruber, fremtid og fordele
Digital compliance i praksis – faldgruber, fremtid og fordele
Hvordan sikrer du, at dine kunders bogføringsløsning faktisk lever op til lovens krav – også når de bruger tredjepartsløsninger til bilagshåndtering og fakturamodtagelse?
I dette oplæg giver Henrik Kruse og Kåre Rasmussen fra Digisense et samlet overblik over de dokumentationskrav og tekniske muligheder, der er centrale i en tid med stigende krav til digital bogføring. Med afsæt i praksis og erfaring – herunder Kåres baggrund som chefkonsulent i Erhvervsstyrelsen – får du konkrete råd og værktøjer og vi deler en kunderejse, der illustrerer forskellen før og efter implementeringen af en digital løsning.
Der er særligt fokus på, hvordan moderne godkendelsesløsninger kan implementeres på få timer, men samtidig skaleres til mere komplekse behov, når virksomheder vokser eller lovgivning skærpes.
- Hvad kræver bogføringsloven ved brug af integrerede eller eksterne moduler?
- Hvordan sikrer du, at dokumentation, opbevaring og adgang lever op til kravene?
- Hvad betyder de kommende krav om realtidsdata og e-faktura i praksis?
- Og hvordan implementerer dine kunder et fuldt digitalt godkendelsesflow – hurtigt og effektivt?
Et oplæg med både praktiske løsninger og fokus på fremtidens digitale muligheder – for ERP-partnere og virksomheder, der vil gå fra compliance-krav til konkurrencemæssig fordel.
Kursuslokale 1
Sådan retter man bogførte poster
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Sådan retter man bogførte poster
Sådan retter man bogførte poster
Hvordan retter man på bogførte poster hvis beskrivelse, beholdninger, dimensioner eller datoer er forkerte?
Kursuslokale 2
Continia Nyheder
Mona Borksted Nielsen
Continia Software A/S
Continia Nyheder
Continia Nyheder
Mona fortæller om nyheder fra Continia og fortæller omkring alle de løsninger Continia laver.
11:00 - 11:45
Sal 1
BC Cloud
konfigurations pakker
Dorte Hedegaard
Skanderby A/S
BC Cloud konfigurations pakker
Få et indblik i, hvordan man datamæssigt kommer i gang med Dynamics 365 Business Central i forhold til opsætning og stamdataoverførsel fra C5/andre ERP via Excel.
Skanderby tilbyder en startpakke til Dynamics 365 Business Central, som f.eks. indeholder forslag til kontoplan, bogføringsopsætning, nummerserier, alle danske postnumre, landekoder og Excel-skabeloner til indlæsning af stamdata fra C5/andre ERP såsom Debitorer, Kreditorer, Varer og Kontoplan.
Sal 2 - 16.09.25
Nyheder i Produktion -
Nuværende og kommende
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Nyheder i Produktion - Nuværende og kommende
Nyheder i Produktion - Nuværende og kommende
Produktionsmodulet i Business Central har som sagt eksisteret som en integreret del af Dynamics NAV og Business Central siden version 2.6 og med visse undtagelser har der ikke været nævneværdig udvikling af modulet. Nu har Microsoft varslet at produktionsmodulet vil blive revideret i BC26 og i særdeleshed i BC27.
Kom og få en forsmag på hvad Microsoft sidder og udvikler på.
Jeg garanterer ikke for tidshorisonten, men det er meget interessante vinde der blæser lige nu.
Sal 2 - 17.09.25
Ejendomsadministration-
i 365 Business Central
Per Damsgaard Nielsen
Dynamics Property
Kun onsdag, den 17.9.25
Nyheder i Produktion - Nuværende og kommende
Ejendomsadministration i 365 Business Central
Kort om App'en
Dynamics Property er en danskudviklet ejendomsløsning til Dynamics 365 platformen, og er en App Til Microsoft Business Central. Løsningen er certificeret og distribueres derfor gennem Microsoft AppSource, hvilket betyder løbende opdateringer og alle kunder kører på samme løsning.
- Hvorfor ejendomsadministration i Business Central
- Struktur i Dynamics Property
- Forretningsstyring
- Klient, ejendom, lejemål og lejer - Opkrævninger
- Reguleringer
- Forbrugsregnskaber
- Det daglige arbejde i finans med forretningsstyring
Kursuslokale 1
Copilot I 365 Business Central
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Copilot I 365 Business Central
Copilot I 365 Business Central
Microsofts AI program kaldes for Copilot og kan benyttes direkte inde fra BC. Her viser jeg et par praktiske eksempler hvor og hvordan Microsoft Copilot kan bruges. (F.eks. på varetekster, analyse af debitor og vareposter).
Kursuslokale 2
Continia Finance
Allan Siig Hansen
Continia Software A/S
Continia Finance
Continia Finance på 45 min.
Continia Finance er schweitzerkniven til finansbogholderiet, værktøjskassen med små finpudsninger til standard 365 Business Central funktionalitet.
Gennemgang af moduler med fokus på det gratis basis modul.
365 Business Central visning af udvalgte funktioner:
- Udvidet udligning med udlign af betaling fra HQ og udligning til de enkelte butikker.
- Rate/afdrags skabeloner til købs- og salgsfaktura.
- Udv. Finans rapporter - forbedret balance og kontospecifikation.
11:45 - 12:30 - Frokost
12:30 - 13:15
Sal 1
Bæredygtighed / ESG i 365 BC
Morten F. Heidemann
Skanderby A/S
Bæredygtighed / ESG i 365 BC
Bæredygtighed / ESG i 365 BC
Business Central har introduceret funktionaliteten bæredygtighed, hvis formål bl.a. er at virksomheder kan opfylde kravene til ESG (Environmental, Social, Governance).
Vi vil kigge ind funktionaliteten i Business Central, hvor der både vil være tekniske elementer (opbygning, forudsætninger og opsætning), men også praktiske eksempler på anvendelse.
Sal 2
Produktionsmodulet
forklaret på 45 minutter
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Produktionsmodulet forklaret på 45 minutter
Produktionsmodulet forklaret på 45 minutter
Produktionsmodulet i Business Central har eksisteret som en integreret del af Dynamics NAV og Business Central siden version 2.6.
Tusinder af brugere benytter modulet til at planlægge og afvikle produktion hver dag.
Denne session gennemgår følgende:
- Hvilke produktionsmetoder er understøttet i Business Central?
- Hvilke produktionsmetoder er ikke understøttet i Business Central?
- Hvad består produktionsmodulet af?
- Kan produktionsmodulet integreres med avanceret lagerstyring og håndskannere?
- Hvordan integreres produktionsmodulet til finans?
- Er der tillægsløsninger eller apps der kan forbedre modulet?
- Tør vi køre produktion på en cloudløsning?
Kursuslokale 1
Kend dine leverandører og kunder
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Kend dine leverandører og kunder
Kend dine leverandører og kunder
Man skal "kende" sine leverandører og kunder. Det gør man ved at have deres SE/CVR.Nr. Men hvordan kontrollerer man at det er et rigtigt cvr.nr. de oplyser?
Kursuslokale 2
Intro til ForNAV
Michael Nielsen &
Jan Sillemann
ForNAV
Intro til ForNAV
Business Central rapporter og dokumenter: enkelt, hurtigt og overkommeligt
At lave rapporter i Business Central kan være enkelt. Glem RDLC og Word layout, AL-kode og andre komplicerede løsninger.
Oplev selv hvordan FORNAV løser bl.a. disse udfordringer:
- Kom hurtigt i gang med mere end 100 standard rapporter
- ”Drag & drop” design, uden at kodning er nødvendigt
- Automatisk opdatering af rapporter ved nye versioner af BC
- Kom hurtigt i gang uden store omkostninger eller brug af tid
- Print dine rapporter til hvilken som helst printer
- Få adgang til C:\ filer og programmer
- E-fakturering med integration til Peppol netværket
- Og meget mere
Vores seminar er både for nye og eksisterende FORNAV brugere, da vi både vil gennemgå eksisterende funktioner og nyheder. Se selv hvordan FORNAV gør det nemt og effektivt at arbejde med rapporter og dokumenter i Business Central.
13:30 - 14:15
Sal 1
Document Capture
Allan Bangsbro
Continia Software A/S
Document Capture
Document Capture
Document Capture udvider funktionaliteten i 365 Business Central og giver bl.a.
• Document Capture: Automatisér workflowet i kreditorbogholderiet med AI-drevet fakturabehandling, der sparer tid og reducerer fejl.
• Dataindlæsning: Brug intelligent OCR til at fjerne manuelle dataindtastninger og reducere fejl.
• Købs- og abonnementsstyring: Få overblik over kontrakter og abonnementer for korrekt fakturering.
• Automatisk fakturamatch: Match fakturaer med ordrebekræftelser for at undgå fejl og automatisere godkendelser.
• Sikker digital opbevaring: Beskyt data og overhold lovgivning med pålidelig arkivering og dokumenthistorik.
• Elektronisk dokumentudveksling: Optimer processen fra køb til betaling med sikker udveksling af elektroniske dokumenter via Peppol og NemHandel.
Sal 2
Copilot for Microsoft 365
Brian Niebuhr, Sales Manger
Mickey Løgitmark, Senior IT Consultant
RIT A/S
Copilot for Microsoft 365
Copilot i Microsoft 365
Oplev hvordan Copilot i Microsoft 365 kan optimere din arbejdsdag. Med live demo viser vi, hvordan Copilot nemt kan integreres i eksisterende systemer og automatisere rutineopgaver, effektivisere arbejdsprocesser, forbedre teamsamarbejde og meget mere.
Vi kommer også omkring vigtigheden af ledelsens involvering og definering af klare retningslinjer og mål for organisationens brug af Copilot, samt hvor afgørende det er, at der er styr på organisationens data og brugeradgange, før vi slipper Copilot løs.
Kursuslokale 1
Elektroniske dokumenter
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Elektroniske dokumenter
Elektroniske dokumenter
Opsætning og brug af Elektroniske dokumenter til kunder.
Hvordan gør man?
Kursuslokale 2
B2B integrationer i hele virksomheden, næste generation
Rene Nielsen
NxM Business Solutions
B2B integrationer i hele virksomheden, næste generation
B2B integrationer i hele virksomheden, næste generation
Implementer og optimer salg, køb, lager med simple løsninger, der er intelligent i udformningen.
NxM demonstrerer nyeste version, med hurtigere on-boarding og implementering. Fra opstart til test og go-live med E-invoice, EDI og leverandør portal der optimerer alle processer.
Værktøjerne har fået nyt niveau af intelligens som gør interaktionen let og selv komplekse proplemstillinger løses på enkel måde.
Session er for alle som kender NxM connect i forvejen og til konsulenter som først gang oplever effektiviteten i de moduler som er samlet under produktet NxM connect.
14:15 - 14:45
Kaffe og kage
14:45 - 15:30
Sal 1
Continia Sustainability
Karsten Boisen
Continia Software A/S
Continia Sustainability
Continia Sustainability
• Nøjagtig beregning og rapportering af CO2-udledninger
• Integrerede emissionsfaktorsæt, som løbende opdateres fra officielle kilder (+50.000)
• Gennemsigtighed ift. beregningsgrundlag og datakilder. Mulighed for både forbrugsbaseret og aktivitetsbaseret beregning.
• Indbygget i Business Central og integreret med Document Capture og Expense Management for opsamling af ESG data på både leverandørfakturaer og (rejse)udgifter.
• Automatisering og reducering af manuelle arbejdsopgaver ifm. ESG dataopsamling
• ESG rapport opdelt på 3 scopes og 15 kategorier.
Sal 2
Atradius: Effektiv risikostyring i en uforudsigelig verden
Jesper Faurby
Atradius
Atradius: Effektiv risikostyring i en uforudsigelig verden
Atradius: Effektiv risikostyring i en uforudsigelig verden
- Her ser Danmarks ledende kreditforsikrer de største handelsrisici
- En strategisk og datadrevet risikostyring, der er gearet til turbulente tider, starter i dit ERP-system
- Data du skal bruge for at få styr på din kreditrisiko
- Næste generation af kreditrisikostyring i BC
- Sådan kan Atradius’ nye BC-værktøj kan hjælpe dig med at undgå unødige risici og prioritere sikker vækst med stærke handelspartnere.
Kursuslokale 1
BC Synkroniseringsmodulet
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
BC Synkroniseringsmodulet
BC Synkroniseringsmodulet
I Dynamics 365 BC findes der et stamdata synkroniseringsmodul. Med dette smarte værktøj kan du nemt og automatisk synkronisere dine masterdata på tværs af alle dine regnskaber.
Sig farvel til manuelle opdateringer og goddag til automatiske, problemfri dataoverførsler. Spar tid, undgå fejl og hold dine data altid opdaterede med et enkelt klik.
Se hvordan du selv nemt kan gøre det på denne session.
Kursuslokale 2
Status på den nye bogføringslov
Jesper Kongsted
Redmark
Status på den nye bogføringslov
Status på den nye bogføringslov
Tre år efter vedtagelsen af den nye bogføringslov har mange virksomheder nu tilpasset sig de nye krav og arbejdsgange. Den digitale bogføring er blevet mere udbredt, og flere virksomheder har opgraderet deres systemer for at imødekomme lovens bestemmelser.
Selvom der stadig er udfordringer, især for mindre virksomheder, er der sket betydelige fremskridt i retning af fuld digitalisering.
Dette seminar vil give en status på bogføringsloven, og give dig en opdatering på de seneste fortolkninger til denne.
15:45 - 16:30
Sal 1
Optimer din lagerstyring
med Tasklet Mobile WMS
Mickey Svendsen
Tasklet Factory
Optimer din lagerstyring med Tasklet Mobile WMS
Optimer din lagerstyring med Tasklet Mobile WMS
Deltag i vores seminar, hvor vi viser, hvordan Tasklet Mobile WMS kan optimere din virksomheds lagerstyring. Vi demonstrerer vores standardløsning, der imødekommer mange kunders behov, og præsenterer samtidig nye funktioner – herunder License Plating, som gør varesporing endnu mere effektiv.
Vi gennemgår, hvordan Mobile WMS integrerer direkte med Microsoft Dynamics 365 Business Central/NAV for at forbedre lagerprocesser. Systemets kernefunktioner hjælper med at reducere fejl, øge effektiviteten og sikre en mere strømlinet lagerstyring.
Som en del af præsentationen giver vi også en status på vores Road Map, hvor vi løfter sløret for kommende nyheder og funktioner i Mobile WMS. Derudover introducerer vi License Plating, som gør det muligt at gruppere flere varer under én stregkode for en hurtigere og mere præcis lagerhåndtering – særligt fordelagtigt for virksomheder, der arbejder med serienumre eller batchnumre.
Seminaret afsluttes med en spørgerunde, hvor du kan få indsigt i, hvordan Tasklet Mobile WMS har hjulpet andre virksomheder. Arrangementet er relevant for lagerchefer, IT-specialister og beslutningstagere, der ønsker at tage deres lagerstyring til næste niveau.
Sal 2
Minimering af linjer i
planlægningskladden
Peik Bech-Andersen
Kun tirsdag, den 16.9.25
Minimering af linjer i planlægningskladden
Minimering af linjer i planlægningskladden
Bliver du også overvældet af antallet af linjer i planlægningskladden.
Kom og se eksempler og scenarier fra det virkelige liv på, hvordan man bedre kan udnytte planlægningskladden i Business Central.
Få inspiration til hvordan du kan optimere din planlægning ved brug af de indbyggede parametre som:
- Basiskalenderen
- Bufferperioder
- Akkumuleringsperioder
- Ændringsperioder
- Overløbsniveau
- Interval
Men også hvornår skal der bruges:
- Lagervarer pr. lokation
- Genbestillingsmetoder
- Sikkerhedslager
Kursuslokale 1
Finanskontokategorier
Palle Arentoft
NAVspecialist ApS
Finanskontokategorier
Finanskontokategorier
Er din kontoplan alt for lang og for detaljeret, så har du måske brug for Finanskontokategorier.
Du har måske set felterne Kontokategori og Kontounderkategori på dine finanskonti og undret dig hvad hvad de mon bruges til.
Det viser jeg her på 45 minutter hvordan du kan opsætte og tage i brug med det samme når du kommer hjem.
Kursuslokale 2
Effektivisering af
arbejdsprocesser med ExpandIT
Henrik Møller
ExpandIT
Effektivisering af arbejdsprocesser med ExpandIT: Enkel digitalisering og smarte løsninger
Effektivisering af arbejdsprocesser med ExpandIT:
Enkel digitalisering og smarte løsninger
I dagens travle verden er det vigtigt at kunne kommunikere godt og have effektive arbejdsprocesser. I denne session vil vi vise dig, hvordan ExpandIT’s værktøjer gør det nemt for planlæggere og håndværkere og teknikere at få de informationer, de har brug for.
Vi kigger på, hvordan man kan digitalisere arbejdsopgaver, gøre planlægning lettere og slippe af med papirarbejde.
ExpandIT tilbyder en simpel løsning til at holde styr på ressourcer, tid og materialer, lave rapporter og tjekskemaer og lade kunden følge med i status via en kundeportal og selv kunne oprette opgaver.
Kom og hør mere om, hvordan ExpandIT kan hjælpe dig med at skabe nemmere forbindelser og integrationer med andre apps. Er du klar til at gøre din arbejdsdag lettere?
Tilmeld dig ERFA 2025 her
Tilmelding til ERFA 2025
Tirsdag d. 16 september
Her kan du tilmelde dig til om tirsdagen ved vores ERFA 2025.
Tilmelding til ERFA 2025
Onsdag d. 17 september
Her kan du tilmelde dig til om onsdagen ved vores ERFA 2025
Tilmelding til ERFA 2025 lukker 12. september 2025.
Der er plads til max 200 personer pr. dag. Hvis dette max nåes lukkes tilmeldingen til den specifikke dag.
Sponsorer af ERFA 2025
Tak til vores leverandører for at støtte op om ERFA 2025
Guld sponsor
Skanderby A/S
www.skanderby.dk
Continia Software
www.continia.com
Sølv sponsor
ForNAV
www.fornav.com
ExpandIT
www.expandit.com
RIT A/S
www.rit.dk
Digisense A/S
www.digisense.dk
Bronze sponsor
Crayon
www.crayon.dk
Simply Automate
www.simplyautomate.dk
Tasklet Factory
www.taskletfactory.com
Atradius
www.atradius.dk
NxM Business Solutions
www.nxm.dk
Fælles middag for kunder, konsulenter og samarbejdspartnere
Den 19.9.23 kl. 18.00 har vi en fælles middag for kunder, konsulenter og samarbejdspartnere. En god lejlighed til at pleje relationerne over en uformel middag.
Små croissanter med rejefyld
Røget laks med limemarinerede urter
Mørbradbøffer i champignon á la creme
Grillet kalkunbryst med pastasalat
Porremousse med pinjekerner
Tomattærte og Salat
3 slags ost med frugt
Brød og smør
Pris inkl. Vin, øl og vand ad libitum, kr. 375,-