Dynamics 365 Business Central
Dynamics 365 Business Central
Dynamics 365 er Microsofts nye cloud-løsning, der samler selvstændige ERP og CRM-løsninger i et samlet online system.
Med denne løsning går Microsoft efter at samle det bedste fra Microsoft Dynamics NAV, Microsoft Dynamics C5 og Microsoft Dynamics AX, så du får et system der passer til både store og små virksomheder, og som kan vokse i takt med kundens behov.
Derudover er Dynamics 365 også fuldt integreret med Office 365, samt Microsofts andre cloud-løsninger, b.la. Power BI, Azure og Cortana Intelligence.
Den udgave der indeholder Dynamics NAV-funktionaliteten hedder Dynamics 365 Business Central og er en komplet løsning til virksomhedsadministration. Ved at samle ERP og CRM i et får du en løsning hvor du, udover økonomistyringen, også kan holde styr på kunder, lager, marketing m.m., alt sammen i samme system. På den måde kan du nemmere få et overblik, fordi de forskellige dele af din virksomhed arbejder sammen.
Du kan selv bestemme over hvilket funktionalitet dit system skal have, da Dynamics 365 kan tilpasses ved hjælp af apps. Funktioner til hver forretningsproces ligger som sin egen individuelle app der, på trods af fuld integration med resten af systemet, let kan tilføjes og fjernes, alt efter din virksomheds behov.
Dynamics 365 Business Central
(Cloud eller Subscription)
Ved Cloud løsningen lader du Microsoft hoste din løsning, og du tilgår alle dine data gennem skyen.
Vil du selv hoste løsningen kan du også leje licenserne til det formål (Subscription)
Essentials
-
En Essentials-licens indeholder basis moduler til finans, salg, projektstyring, logistik og HR.
Premium
-
En Premium-licens indeholder alt fra Essentials og giver samtidig adgang til moduler til service- og produktionsstyring
Team members
-
Team Member giver en begrænset brugeradgang til Business Central, hvor man kan læse, godkende og ændre stamdata.
-
Tilkøb af Team Member kræver mindst én Essential eller Premium bruger.