Ny bogføringslov = ny funktionalitet i 365 Business Central

Microsoft skriver:

Der er en ny dansk bogføringslovgivning, der gennemtvinger brugen af elektroniske bogføringssystemer pr. juli 2022. Men selvom loven godkendes, frigives oplysninger om, hvordan virksomheden implementeres af virksomheder og ERP-systemer af Erhvervsstyrelsen i faser. Microsoft vil følge retningslinjer for at sikre, at vores Microsoft Dynamics 365 Business Central løsninger er certificeret inden for parametrene, som der er fastsat deadlines for.

På ERFA2023 den 19. og 20. september 2023 vil der være mulighed for bl.a. at høre mere om den nye bogføringslov. 

Mere info og tilmelding her: https://skanderby.dk/erfa-2023/

Nogle af kravene i bogføringsloven er allerede lagt i 365 Business Central, andet kommer med i den minor upgrade der laves i september og endelig kommer der en del med i den Major upgrade der sker til oktober. 

 

Funktionalitet der allerede er lagt i 365 Business Central

Funktionalitet der er planlagt i 365 Business Central

  • Obligatoriske digitale bilag – planlagt til 2023 udgivelsesbølge 2

  • Elektronisk fakturering med NemHandel – planlagt til januar 2024

  • E-afsendelse af momsangivelse – planlagt til 2023 udgivelsesbølge 2

  • Registrering til Nemhandelsregisteret – planlagt til 2023 udgivelsesbølge 2

  • Notifikation til Nemhandelsregisteret-registrering – planlagt til 2023 udgivelsesbølge 2

  • 5 år med overholdelse af standarder for data – planlagt til 2023 udgivelsesbølge 2

Scroll to Top