Tilpasninger og løsninger

Standardfunktionalitet i Dynamics NAV eller tilpasning?

Hos Skanderby A/S tilstræber vi så vidt muligt at bruge den standardfunktionalitet, der findes i Navision/Dynamics NAV, men naturligvis vil der med fordel kunne laves tilpasninger, der giver nye faciliteter og mere effektivitet. Her kan du se eksempler på de tilpasninger, vi har lavet til Navision/Dynamics NAV.

 

Se eksempler på vores løsninger:

 

 

Betalingsgateway

Betalingsgateways ser vi oftest brugt ved webshopintegrationer. Her kan det f.eks. være praktisk med automatisk træk, når varen bliver leveret, eller en automatisk refusion i forbindelse med en returnering. Men det kan f.eks. også bruges til at sende et betalingslink, så en faktura kan betales med kreditkort.

Vi har tilpasset en række betalingsgateways, så kreditkorttræk fra Navision/Dynamics NAV bliver nemmere og en integreret del af forretningsprocessen i Navision/Dynamics NAV.

Nogle af eksemplerne nedenfor er lavet til specifikke betalingsgateways, men vil oftest kunne laves tilsvarende på andre betalingsgateways.

 

DIBS

Automatisk træk på kreditkort ved leverancer.

DIBS

Automatisk refundering af kreditbeløb ved udstedelse af kreditnota på webordre.

DIBS

Indlæsning af DIBS-filer til Payment Management.

ePay

Automatisk træk på kreditkort ved salgsleverance.

 

ePay

Automatisk refundering af kreditbeløb ved udstedelse af kreditnota på webordre.

QuickPay

Automatisk træk på kreditkort ved leverancer.

QuickPay

Automatisk refundering af kreditbeløb ved udstedelse af kreditnota på webordre.

QuickPay

Indlæsning af QuickPay filer til Payment Management.

 

Wannafind

Daglig kørsel til fornyelse af reservationer på kundens kreditkort.

Wannafind

Automatisk træk på kreditkort ved salgsleverance.

Wannafind

Automatisk refundering af kreditbeløb ved udstedelse af kreditnota på webordre.

Betalingsgateway

Automatisk oprettelse af indbetalingskladdelinier til udligning.

 

 

Bookingsystemer

Hos Skanderby A/S har vi lavet integrationer til en lang række forskellige bookingløsninger.

Det kan være tilfælde, hvor det blot er omsætningstal, der dagligt skal bogføres via en finanskladde, men det kan også være ønsket om at overlade fakturering til Navision/Dynamics NAV.

Ved at bruge Navision/Dynamics NAV til fakturering kan man nemlig benytte al standardfunktionalitet til at styre udestående, udskrive rente og rykkernotaer m.v.

 

Opera

Indlæsning af omsætningstal og debitorfaktura/kreditnota til finanskladde.

Spectra

Indlæsning af omsætningstal og debitorfaktura/kreditnota til finanskladde.

Bookingsystem

Bookingsystem til lokalebooking.

Lokalebooking

Indlæsning af bookinger fra hjemmeside.

 

Lejekontrakt

Lejekontrakt som følgedokument til ordrebekræftelse.

 

 

EDI

EDI er et fælles sprog for IT-systemer, der gør din virksomheds IT-systemer i stand til at tale sammen med IT-systemerne hos dem, I arbejder sammen med. EDI står for Electronic Data Interchange og betyder “elektronisk udveksling af data”, eller, mere mundret, ”elektronisk samhandel”.

Det vil sige, at EDI dels dækker over de løsninger, vi har lavet til integration med specifikke løsninger som Kansas, Stark, TUN m.fl., men også når til EDI-løsninger som Le@an / GS1Trade Transact, Naddon EDI, NxM og andre.

 

Kansas

Integration med Kansas. Indlæsning af vareoplysning og afsendelse af ordre.

Le@n / GS1Trade Transact

Indlæsning af EDI-ordre og afsendelse af EDI-fakturaer.

Stark

Indlæsning af fakturaer fra Stark byggemarkedskæde.

TUN

Indlæsning af varer fra Trævareunionen.

 

NxM EDI til Microsoft Dynamics NAV

NxM har opbygget et EDI-modul til Dynamics NAV, som vi har integreret i flere løsninger.

Opsæt på kunder og leverandører, hvordan der ønskes at kommunikere via EDI, PDF per mail og SMS til mobiltelefoner, NxM EDI Basis til salg og køb imod partnere og NxM varekatalog giver mulighed for at danne EDI-priskataloger.

Naddon EDI til Microsoft Dynamics NAV

EDI-udveksling af elektroniske forretningsdokumenter dækker hele samhandelskæden mellem kunde og leverandør; Priskatalog – Tilbudsforespørgsel – Tilbud – Ordre – Ordrebekræftelse – Følgeseddel – Faktura – Kreditnota – Kvitteringer

EDI-løsning til lagerhotel

EDI-løsning til lagerhotel.

Fragt- og transportløsninger

Når forsendelsesoplysningerne automatisk kan overføres fra Navision/Dynamics NAV til din transportør eller transportplanlægning, bliver forsendelsen mere effektiv.

Vi har lavet en række integrationer med fragtløsninger, hvor Consignor er en af de mest brugte. Derfor har vi en række objekter, vi kan tage udgangspunkt i, men ofte skal der laves en smule tilpasning i forhold til valg af transportør eller de specielle oplysninger, der skal sendes med til Consignor.

I andre tilfælde vælges direkte kommunikation med en enkelt transportør.

Vi ser også, at lagerhoteller bliver brugt i stigende grad – og her er der lavet integration til en række forskellige lagerhoteller.

 

Consignor

Integration med fragtløsning fra Consignor, herunder overførsel af track&trace til bogførte leverancer i Navision.

EDIfragt

Integration til Danske Fragtmænd.

EDI-løsning til lagerhotel

EDI-løsning til lagerhotel.

Fleet Planner

Udlæsning til kørselsplanlægning via webservices.

 

Fleet Planner

Opdatering af status fra chauffør på ordre.

Fleet Planner

Logning/automatisk ændring af lokation pr. vare.

Truckplanner

Integration til kørselsplanlægning og omregning af kolli.

Pakkelabels.dk

Med integrationen til Pakkelabels.dk kan der sendes via Postnord, Danske Fragtmænd, GLS m.fl., uden at der skal tegnes et fast abonnement.

 

Lagerløsninger

Vi ser i stigende grad, at virksomhederne outsourcer lagerstyringen til et lagerhotel. I den forbindelse bliver det særligt vigtigt, at integrationen med Navision/Dynamics NAV er effektiv og præcis.

 

Lagerhotel

Integration med pluk på lagerhotel.

Lagerrobot

Integration med lagerrobot til automatisk pluk.

 

 

OIOUBL/OIOXML

Afsendelse af OIOUBL- og OIOXML-fakturaer er standard i Dynamics NAV, men de ældste versioner bliver ikke længere opdateret – og her kan der være et behov for at tilpasse til de nye krav og valideringer, der løbende kommer.

Udover det har vi lavet tilpasninger, så der kan udveksles andre dokumenter eller bruges andre systemer til afsendelse eller modtagelse af OIOUBL eller OIOXML.

 

MailEdi

Indlæsning af kreditorbilag i OIOXML- og OIOUBL-format.

OIOUBL

Tilpasning af OIOXML- og OIOUBL-format ved Offentlig fakturering.

OIOUBL

Afsendelse af fakturaer som OIOUBL-filer til ekstern partner.

OIOXML

Integration til Nordea.

 

SQL integration

Udveksling eller udtræk af data via SQL er en effektiv metode, særligt når både Dynamics NAV og det eksterne system kører på SQL. Det kan enten gælde for løsninger på samme SQL Server eller for SSIS til integration med servere på fysisk adskilte lokationer.

 

SQL integration

Indlæsning fra skyggetabel, hvor evt. fejlbeskeder lægges tilbage i skyggetabellen.

SQL integration

Integration til SQL via ODBC.

SQL integration

Integration mellem SQL-databaser og NAV via SQL Server Integration Services (SSIS).

SQL integration

Optimering af performance i tilrettede tabeller vha. indexes.

 

SQL integration

Kørsler til opdatering af NAV-data via feed fra TecDoc.

SQL integration

Tilretning af data til brug for Webshop (Ajour).

 

Tidsopsamling/registrering

I Dynamics NAV 2016 har vi fået en klient til iPhone, Windows og Androidtelefoner, men der kan stadig være fordele ved at lave tidsregistrering i eksterne systemer – og vi har lavet en række integrationer.

Integrationen kan f.eks. være med opsamling og registrering af tidsforbrug i sagsmodulet i Dynamics NAV, men vi har også lavet tidsopsamling til brug for lønberegning i LESSOR.

 

Tidsopsamling

Indlæsning til sager fra ekstern tidsopsamling.

Tidsopsamling

Integration til Lessor fra ekstern tidsopsamling af timer og fravær.

Trifork

Indlæsning af tidsopsamling til sager i Navision fra Trifork tidsopsamling.

Tidsregistrering

Magnetbrikker via Captor Omni Cadet med Proximity-læser.

 

Webintegration

Webintegration er både den klassiske integration med webshops, men i stigende grad også brug af webservices til udveksling af data mellem Dynamics NAV og webshops og andre eksterne systemer.

 

Dandomain

Tilpasning af integration til Dandomain.

DynamicWeb

Tilpasning af integration til DynamicWeb.

ExpandIT

Diverse tilpasninger til ExpandIT.

Ajour

Integration til Itide Ajour-CMS med store datamængder via SQL-synkronisering.

 

Magento

Tilpasning af integration til Magento.

Tangora

Tilpasning af integration til Tangora.

Webservices

Udlæsning af CSV fil til sagsstyringsportal.

Webservices

Check af kreditmaks for kunde til brug på webshop.

RapidStart Pakke

Med en Standard RapidStart-Pakke fra Skanderby A/S bliver det lettere at starte et regnskab for en nystartet kunde.

Læs mere

 

Andre tilpasninger

Vi tilstræber altid hos Skanderby A/S at bruge standardfunktionaliteten i Navision/Dynamics NAV, men naturligvis vil der kunne laves tilpasninger, der giver nye faciliteter og mere effektivitet.

Når Skanderby A/S laver tilpasning/programmering i Dynamics NAV, er vi meget opmærksomme på, at vores dokumentation af tilpasningen er i orden. Rent teknisk vil det sige, at vi ajourfører en versionsliste, sikrer, at objekterne ikke står som “modified”, og at der er skrevet dokumentationen på objektet. Da vores programmører kun arbejder med programmering og kun med programmering i Dynamics NAV, er dette rutine for os og med til at sikre, at fremtidige opdateringer bliver nemmere til trods for tilpasningerne.

Nedenfor er nogle eksempler på de mangeartede opgaver, vi løser.

 

Afgifter

Tilpasning af afgifter, f.eks. også fedtafgift.

Charts

Integration til RTC (Rollebaseret klient).

Charts

Oprettelse af nye charts som factbox f.eks. til at følge lagerantal på en vare.

Digisense Digiflow

Integration til Digisense Digiflow – godkendelse og kontering af kreditorbilag.

 

EAN13

Labels på etiketprinter med EAN13 stregkoder.

EAN13

A4-ark med EAN-stregkoder.

EAN13

Automatisk kalkulation af EAN13 på varekort.

Excel

Ordretastning, integration til NAV-salgsordrer.

 

FTP

Automatisk hentning af filer fra FTP server.

FTP

Automatisk upload af billeder til Webshop.

Kakom

Indlæsning af data fra kasser.

Kasseløsning

Integration med CashCom kasseløsning.

 

Madbestilling

Indlæsning af madbestilling på webside som ordre.

Medlemsløsning

Opkrævning af kontingenter i forening.

Outlook-integration

Tilpasning af synkronisering af kontakter, møder og to-do.

Patientjournalsystemer

Integration til MedJour, Spectra og Skalpell.

 

Point Of Sale

Udtræk af varer, priser m.m. via webservices.

Ratefakturering/betaling

Mulighed for at opsplitte salgsordre i valgfrit antal ratefakturaer.

SMS

Automatisk SMS-besked, når varer er klar til afhentning.

Stregkodescanner

Integration til lageroptælling, salgsordre, købsordre, pristjek m.v.

 

Styklister

Automatisk produktion af styklister ved salgsordre.

Sælgere

Specialtilpasset Navision-menu for sælgere, hvor der f.eks. kun er adgang til egne kunder

Vare

Alternativ disponeringsmetode, forslag i indkøbskladde baseret på faktiske salgstal og genbestillingskriterier på vare.

Vare

Varesalgspriskladde: Kladdefunktion til opdatering af salgspris på varekortet.

 

Vare

Varekopifunktion: Kopier 1 eksisterende vare ud til 1-5 nye varekort.

Scroll Up

Tlf. 70 22 57 99
Email: ms@skanderby.dk