Ændring i betingelserne for aflevering af kreditnotaer via LeverandørService

Nets ændrede den 1. januar 2016 deres betalingstid for en kreditnota via LeverandørService og det kan påvirke kunder med Continia Collection Management.

Kreditnotaer med tidligst muligt forfald kan derfor gå hen og fejle ved Nets, idet at de har ændret afleveringsfristen fra én til to dage. Det kan have betydning for din daglige brug af Collection Management.

 

Hvad betyder det for mig?

Du har måske oplevet at de kreditnotaer, som kommer fra din Collection Management løsning, er begyndt at fejle ved Nets med beskeden om, at afleveringsfristen er overskredet. Dette skyldes ændringen fra Nets LeverandørService, som gør, at hvor det tidligere var muligt at sende en kreditnota fra Collection Management med tidligst muligt forfald, vil denne kreditnota altså nu fejle ved Nets. Nets vil returnere fejlen i en V*.LS1 fil, som ikke understøttes af Collection Management, og dette kan rent faktisk betyde, at du aldrig får besked inde i din NAV om, at kreditnotaen er afvist og ikke gennemført. Nets har ligeledes oplevet i en periode, at de afviste hele leverancer, såfremt leverancen indeholdt en kreditnota som ikke kunne gennemføres. Dette blev igen adviseret i V*.LS1 filen, som Collection Management ikke understøtter.

 

Hvordan løser jeg problemet?

Inde i Collection Management opsætningen findes ”Opkrævningssystem metode” kortet for PBS LeverandørService. Her kan du under fanen ”Afsendelse” ændre feltet ”Opkrævningsformel” fra 1 dag til 2 dage. Ligeledes skal feltet ”Opkrævningsformel første opkrævning” ændres fra 1 dag til 2 dage.

Hvis du har yderligere spørgsmål så ring til os på 70 22 57 99. 

Continia opfordrer til, at du kontakter Nets såfremt du oplever at flere opkrævninger, som ikke bliver gennemført. 

Scroll to Top